Egmont Publishing hjelper Nepal

30.04.2015

Røde Kors i Norge har ønsket plass til annonser til støtte for Nepal og jordskjelvofrene der. Egmont Publishing har samlet sine merkevarer til et felles løft for menneskene i Nepal.

- Egmont Publishing har sett på hva vi med vår store rekkevidde kan gjøre for å hjelpe. Vi har snudd oss raskt, og kommet frem til at vi løfter i fellesskap, sier kommunikasjonssjef Christina Dorthellinger.

- Nå har vi en bred innsamlingsaksjon på tvers av merkevarene i sosiale medier. Den ligger allerede på Egmont Publishing NOs Facebook, Twitter og LinkedIn-sider.

Her er link du kan dele i sosiale medier: http://minaksjon.rodekors.no/nepal/4-1834

- I tillegg har vi sett om det finnes ledig annonseplass i printmerkevarene frem til 1. juli fordi dette er en katastrofe som kommer til å trenge oppmerksomhet også fremover i tid, sier Dorthellinger.

Foreløpig er disse merkevarene våre med i aksjonen:
Her og Nå
Det Nye
Rom123
BoligDrøm
Foreldre & Barn
Babydrøm
Mann
Hjemmet
Hytteliv
ELLE
Kamille
Pondus
Rutetid
Lunch
Bonytt
Norsk Ukeblad
Familien
Villmarksliv
Kvinneguiden.no

- Dersom det er journalistisk relevant vil også noen av merkevarene skrive om initiativet.

Byråleder Linda Kling i McCann Norway og Røde Kors er svært positive til vårt langsiktige initiativ. Vi oppfordrer alle til å dele initiativet og gi ditt bidrag, avslutter Dorthellinger.

Foto til venstre av Johs. Bøe.